martes, 20 de septiembre de 2011

PLE

El PLE (entorn personal d’aprenentatge o Personal Learning Environment) és un sistema d’organització, d’espais, de referències i de continguts  que faciliten el dia a dia i enforteixen l’aprenentatge. També és un sistema que ajuda als estudiants a prendre el control i la gestió del seu propi aprenentatge.

Es tracta d’un conjunts d’eines, de fonts d’informació, de connexions i activitats que cada persona utilitza per aprendre. Per tant, l’entorn personal d’aprenentatge inclou tant allò que una persona consulta per informar-se, les relacions que s’estableixen amb aquesta informació i entre aquesta informació i altres consultes; com les persones que li serveixen de referència, les connexions entre aquestes persones i ell mateix, i les relacions entre aquestes persones i altres que a la llarga poden resultar-li d’interès; i també els mecanismes que serveixen per editar la informació i reconstruir-la com a coneixement, tant en la fase de reflexió i recreació individual com en la fase en la que s’ajuda de la reflexió d’altres.  

Hi ha tres parts dins del ple:

1)      Eines i estratègies de lecturaà fonts d’informació a les quals accedeixo que m’ofereixen la informació

2)      Eines i estratègies de reflexióà els entorns o serveis en els quals puc transformar la informació

3)      Eines i estratègies de relacióà entorns on em relaciono amb altres persones amb les quals aprenc.

Un PLE no el forma només un entorn tecnològic, sinó també un entorns de relacions per aprendre. Té una part social i una altre individual , però dins de la part social hi ha dues formes de relació que són bastant diferents; una es tracta d’aprendre del que fan els altres, però sense interactuat amb ella; i l’altre es tracta de recrear amb els altres la informació i aprendre del procés de recreació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario